Helena Flora Manufaktur

Flora Manufaktur

Flora Manufaktur driver en webshop och uppskattar att de på Trädgårdsmässan får möjlighet att träffa sina kunder och få nya idéer på plats.

Varför väljer ni att ställa ut på Trädgårdsmässan?
–  Trädgårdsmässan är den perfekta mässan för att möta mina kunder in real life. Vi driver en webshop och där får man ingen direkt personlig kontakt med kunden vilket för mig är superviktigt. Jag får mycket av mina nya idéer från mötet med kunden. Det hjälper mig att vidareutveckla nya produkter och även företaget i stort.

Vad anser du personligen är det bästa med mässan?
–  Åter igen är det mötet med människor! Jag har knutit så många viktiga och intressanta kontakter under åren på plats när jag har medverkat på mässan. Det har berikat både professionellt men också privat. Mina kunder har blivit mina bekanta och utställarna har blivit goda vänner.

Varför är det bra som företag att delta på Trädgårdsmässan tycker du?
–  Är det rätt kundgrupp som passar ditt företag så tycker jag att det är ett härligt forum att mötas på. Du känner av trender och pulsen i stort. Jag har till exempel sett den ”gröna trenden” komma under flera år och kunde konstatera på mässan i år att nu har den slagit ner med en riktig boom! Vi såg en ny kundgrupp som har ökat. Den unga, miljömedvetna konsumenten som inte har så stor kunskap inom odling men som nu är inne på att odla själv (ekologiskt och närodlat), kanske på sin balkong eller på taket i stan. Det var härligt att se.


Intervju gjordes i maj 2019 inför Trädgårdsmässan 26-29 mars 2020.