Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer i vår cookiepolicy »

Nelson Garden

Nelson Garden

Ulf Fransson från Nelson Garden hyllar Nordiska Trädgårdar som varje år lyckas locka en stor skara besökare.

Vad tycker du om mässan?
–    En bra mässanläggning, ett bra arrangemang och ett genomarbetat varumärke, som år efter år lyckas locka mellan 50-60 000 besökare, under de fyra dagarna. Andra mässor som försöker kopiera temat med trädgård, lyckas inte locka tillräckligt med besökare.

Varför ställer ni ut på Nordiska Trädgårdar?
–    För oss som är ett grossistföretag är det ett fantastiskt tillfälle att träffa våra kunder. Vi som jobbar och deltar på mässan sitter på kontor resten av året, därför är mötet med kunden viktigt och utvecklande för oss och för utvecklingen av våra produkter. För kunden och besökare på mässan är det viktigt att vi visar oss som de odlare vi är, att vi har jord under naglarna och att vi inte bara är ett varumärke!

Intervjun gjordes i oktober 2017, inför Nordiska Trädgårdar 22-25 mars 2018.