Ulf Fransson, Nelson Garden

Nelson Garden

Ulf Fransson från Nelson Garden hyllar Nordiska Trädgårdar som varje år lyckas locka en stor skara besökare.

Varför väljer ni att ställa ut på Trädgårdsmässan?
–   Ett företag som Nelson Garden är ganska opersonliga annars och vi finns överallt med våra produkter på nätet, dyker upp på annonser och i sociala kanaler. Men när vi får möjlighet att träffa våra kunder IRL på en mässa så slår det all annan kommunikation. Vi kan visa att vi har jord under naglarna och att vi är odlare med erfarenheter av våra produkter samt att vi är stolta över produkterna och att vi står för dem.

Vad anser du personligen är det bästa med mässan?
–   Tveklöst att mässan är en arena för nästan 60 000 mer eller mindre hobbyodlare, från hela landet. Det ger oss möjligheten skapa kommunikation med dessa. Det ska pratas mycket i vår monter har vi bestämt oss för.
 
Varför är det bra som företag att delta på Trädgårdsmässan tycker du?
–   Kontakten och mötet och den demo av produkter som vi har, skapar försäljning året om i alla de butiker som våra prakter finns hos. Just veckorna efter mässan har trädgårdsbutikerna i närområdet berättat att de har ”spinn-off” försäljning. Det vi visade och och demade på plats säljer.
Dessutom är den ”team-buildning” för personal av gud nåde.

Intervjun gjordes i maj 2019, inför Nordiska Trädgårdar 26-29 mars 2020.