Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer i vår cookiepolicy »

Tectorius

Tectorius

Många besökare på Nordiska Trädgårdar är också husägare, och alla hus har som bekant tak som ibland måste bytas – en oftast rätt dyr historia. Det är här företaget Tectorius affärsidé kommer in.

–    Istället för att byta eller lägga om ett tak kan man med vår hjälp tvätta, försegla och måla det, berättar Anders Groop som är säljare och oftast med när Tectorius ställer ut på olika mässor.

Tectorius har ställt ut på Hem, villa & bostadsrätt i många år, och de senaste åren även på Nordiska Trädgårdar.

–    Eftersom vår verksamhet är väderberoende och vi inte kan utföra våra arbeten under vintern ligger Nordiska Trädgårdar bättre till än Hem, villa & bostadsrätt rent tidsmässigt. Vi har också märkt att det är bra för oss att vara med på mässorna; det skapar en kontinuitet och bygger förtroende för oss.

Vad har du att säga till andra utställare som funderar på Nordiska Trädgårdar?
–    Man bör ha en klar bild av varför man ska vara med på mässan, hur det passar in i företagets marknadsföringsmix. Är huvudsyftet att visa upp sig, eller kanske som i vårt fall att boka upp kundbesök? Det är en stor mässa så det gäller att sticka ut, att ha något i montern som fångar folks intresse.

Vad ser du personligen mest fram emot på Nordiska Trädgårdar?
–    Jag hart ju egna hus så det är alltid kul att kolla efter sådant man själv behöver. Att gå runt och prata med andra utställare är ju också trevligt förstås.

Intervjun gjordes i januari 2018, inför Nordiska Trädgårdar 22-25 mars 2018.