Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer i vår cookiepolicy »

Hörby Bruk

Hörby Bruk

Skottkärror, gungor och rutschbanor är några av produkterna som Hörby Bruk brukar ta med till Nordiska Trädgårdar. Johan Dravegård, försäljningschef, ser fram emot mässan varje år – en chans att träffa många intresserade besökare.

Vad tycker du om mässan?
– I vår värld är det den största trädgårdsmässan, och vi har ett sortiment som vi gärna visar där. Vi träffar många intresserade konsumenter.

Varför är det viktigt att vara med på Nordiska Trädgårdar för er?
– Det är verkligen värt att vara där. Vi träffar personer som är intresserade av trädgård och får många nya kontakter. Det är en chans för oss att träffa slutkonsumenterna, som vi inte träffar så ofta annars eftersom vi arbetar med återförsäljare.

– Vi får många synpunkter och idéer av besökarna. Många har använt våra produkter och kommer förbi och pratar med oss. Vi säljer också de produkter som vi ställer ut på plats - de går alltid åt fort, så vi hänvisar sedan vidare till våra återförsäljare som brukar kunna se ett ökat intresse efter mässan.

Vad ser du själv fram emot på Nordiska Trädgårdar?
– Det är att träffa alla intresserade konsumenter som kommer och pratar med oss. Det är högt tryck hela tiden. Vi har olika teman, tidigare har vi haft fokus på bland annat skottkärror och lekredskap. Det är kul att det är så mycket barnfamiljer också.

Intervjun gjordes i oktober 2018 inför Nordiska Trädgårdar 21-24 mars 2019.